Często jest tak, że posiadamy kilka kont na które spływają różne maile. Jest to mail z lat młodości, mail z imieniem i nazwiskiem oraz mail z pracy. Na każdy z tych kont pocztowych przychodzi wiele maili. O ile sprawdzanie ich nie jest dużym problemem, to wyszukanie maila od odpowiedniej osoby robi się trochę kłopotliwe.
Z pomocą przychodzi nam konto pocztowe Gmail, które możemy zgrać w jedną całość. A do tego odpowiednio wyselekcjonowane maile, aby ukazywały się w odpowiednim folderze. Przez to zyskamy czas na wyszukiwanie ich oraz efektywną organizację wielu listów elektronicznych.
najczęściej nasza poczta Gmail tak:
Każdy e-mail jest umieszczany w Odebrane. Często są to setki różnych korespondencji.
Moja poczta wygląda w ten sposób. Dodane są dodatkowe konta pocztowe oraz foldery do których umieszczane są odpowiednio określone maile.
1. Dodawanie kont pocztowych
Musimy wejść w ustawienia poczty. Po prawej strony pod naszym profilem. Znajduje się przycisk “korby”. Naciskamy go i wybieramy “Ustawienia”.
Przechodzimy do “Konta i importowanie”.
A następnie “Dodaj posiadane konto pocztowe POP3”.
Otworzy się okno w którym wpisujemy nasz adres innego konta pocztowego i naciskamy “Dalej”
Tutaj wpisujemy hasło. (Jeżeli jest to konto firmowe trzeba ustalić odpowiedni Port, a jeśli bardziej znane jak WP, O2, Interia, Onet to możemy nic nie zmieniać)
W kolejnych ustawieniach mamy do wyboru: Pozostawienie kopii na serwerze – warto zaznaczyć ; oraz Przychodzące wiadomości oznaczaj ankietą – Również zaznaczamy ponieważ powstanie nam etykieta, do której będziemy otrzymywać e-maile przychodzące na wpisane przez nas konto pocztowe.
A tak wygląda powstała etykieta.
Jeśli najedziemy na nią myszą, po prawej stronie będą dostępne kolejne opcje. Mamy możliwość ustalenia koloru etykiety oraz czcionki. Dzięki temu wizualnie odróżniamy naszą korespondencję.
2. Ustalenie, aby wyselekcjonowane e-maile przychodziły do odpowiednich folderów.
Musimy utworzyć etykietę (Ustawienia -> Etykieta) aby została dodana lewego paska. Ja skorzystam z stworzonej już etykiety :”imie@nazwisko@wp.pl”.
Następnie przechodzimy do Ustawienia -> Filtry.
Na samym dole wybieramy “Utwórz nowy filtr”
Wyskoczy nam okno do ustalenia filtru:
“Od” – możemy ustalić adres e-mail od kogo mają przychodzić filtrowane wiadomości.
“Do” – tutaj ustalamy najczęściej ustalamy nasz e-mail na który przychodzi dana wiadomość.
“Temat” – możemy określić odpowiedni temat (jeśli jest podobne)
“Zawiera słowa” – ustalamy słowa kluczowe zawierające się w korespondencji.
“Nie zawiera” – możemy wykluczyć słowa, aby rozróżnić wiadomości
Przykładowo wpisałem kilka pozycji. Naciskamy “Utwórz filtr”.
Zaznaczamy – Pomiń folder “Odebrane” oraz “Zastosuj etykietę” i wybieramy nowo utworzoną lub wczesniejszą. Następnie “Utwórz filtr”
Mamy stworzony filtr. Od tej chwili poczta przychodząca z allegro@wp.pl, praca@wp.pl i zawierające słowa Allegro, Praca będą umieszczane tylko w etykiecie imie@nazwisko@wp.pl.
Możemy na własny sposób ustalać filtry, przez co na naszej poczcie zagości porządek 🙂