Wielu przedsiębiorców decyduje się obecnie na założenie strony internetowej swojej działalności. Wirtualna rzeczywistość jest doskonałym miejscem do pozyskiwania nowych i utrzymywania stałych klientów. Trzeba jednak pamiętać, że konkurencja w tej kwestii myśli podobnie, przez co jest ogromna. Chcąc zdobyć przewagę i przebić się przez ogrom sklepów, trzeba oprócz strategii marketingowej posiadać w pełni intuicyjną i przejrzystą witrynę.
Jak stworzyć stronę, która przyciągnie klientów i okaże się pomocna w kontekście prowadzenia firmy? Czy zaprojektowanie takiej witryny jest drogą inwestycją? Na wszystkie te pytania postaramy się odpowiedzieć w poniższym wpisie. Zapraszamy!
Efekt wizualny czy funkcjonalność?
Stworzenie strony w dzisiejszych czasach nie jest wcale niczym trudnym. Istnieje wiele systemów zarządzania treścią, które posiadają szereg niejednokrotnie darmowych szablonów gotowych do edycji. Czy jednak sama estetyka strony jest czynnikiem najważniejszym? Jak się okazuje, nie do końca. Mogłoby się wydawać, że skomplikowana i pełna udogodnień strona jest czymś pozytywnym i przyciągającym wzrok klienta. Nic bardziej mylnego. Czynnikiem decydującym, czy klient zostanie na stronie, jest jej przejrzystość. Niejednokrotnie intuicyjne menu i pomoc w zakresie poruszania się po sklepie internetowym jest dużo ważniejsze od nadmiernej ilości grafik czy opisów.
Co więcej, nadmierna ilość plików na stronie prowadzi do obciążenia serwera, co w konsekwencji wydłuża czas ładowania.
Na czym polega projekt strony internetowej?
Jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych praca jest w tym sektorze bardzo poszukiwana. Większość przedsiębiorców nie planuje działać na własną rękę i decyduje się na współpracę ze specjalistami. Tylko oni będą w stanie stworzyć witrynę przemyślaną, funkcjonalną i w pełni estetyczną. Oczywiście, zakres działania jest zawsze wyznaczany przez przedsiębiorcę i to on ma do powiedzenia najwięcej.
Na samym początku należy skupić się na celu strony. Na podstawie sprzedawanego na sklepie asortymentu można dojść do wniosku, do jakiej grupy docelowej witryna ma być skierowana. Jest to ważne w kontekście tworzenia metadanych i późniejszej promocji. Podstawą w zakresie projektowania jest jednak struktura samego sklepu. Najważniejszy jest oczywiście pasek menu, którego ulokowanie, wymiar i zawartość odgrywa znaczącą rolę. Istotne jest również zadbanie o sam proces zakupu. Połączenie strony z bazą danych oraz stworzenie opcji koszyka i płatności online to w dzisiejszych czasach już niemalże konieczność. Bez tego większość klientów rezygnuje z zakupu, a sklep zaczyna się traktować jako mało profesjonalny.
Jakie informacje powinny znaleźć się na stronie?
Każda witryna powinna posiadać dane kontaktowe do właściciela. Mowa tutaj o lokalizacji placówki, numerze telefonu czy poczcie elektronicznej. Dla urozmaicenia zawsze warto dodać również zakładkę „O nas”, opowiadającą o historii firmy i jej tradycji. Wszystko może być udekorowane podstroną ze zdjęciami i grafikami pochodzącymi ze sklepu oraz krótką adnotacją dotyczącą newslettera.