Strona główna Marketing Przygotowanie atrakcyjnych stoisk targowych

Przygotowanie atrakcyjnych stoisk targowych

przez CoreBlog
freestocks fj2dmug0sla unsplash

Stoiska bazarowe, stoiska handlowe oraz przestrzeń targowa to miejsce, które ma przyciągnąć uwagę klientów oraz spowodować ich określoną reakcję, najlepiej w postaci zakupu usługi lub produktu. Dlatego stoiska Targowe muszą być zorganizowane w sposób przemyślany, charakteryzując się ciekawym wyglądem oraz funkcjonalnością. Powinny także łączyć zasady skutecznego merchandisingu.

Jak powinno wyglądać stoisko targowe?

Stoiska targowe można przygotować samodzielnie, zgodnie z własnym projektem. Natomiast ostateczny kształt oraz wygląd stoiska uzależniony jest od jego przeznaczenia oraz branży. Typowe stoiska Targowe najczęściej skupiają się na ekspozycji produktów. Dlatego niezbędnymi elementami są półki, gabloty, a także miejsce, na których można ustawić poszczególne produkty. Należy zadbać także o właściwe oświetlenie, gdyż dzięki temu oferta Będzie zaprezentowana w sposób czytelny oraz przejrzysty. Zdecydowanie większość stoisk targowych posiada ladę lub element, który spełnia podobną funkcję. Lada jest kluczowym elementem, gdyż to właśnie tam odbywają się spotkania z potencjalnymi klientami. Dzięki czemu handlowic lub sprzedawca będzie mógł skutecznie wpływać na ostateczną decyzję klienta, Prezentując ofertę firmy. Istotne jest wysokość lady, jej kształt oraz wielkość. Zbyt wysoka lada może sprawiać, że klienci będą czuć się niekomfortowo, natomiast zbyt niska lada jest dużym utrudnieniem w sytuacji, kiedy klient wypełnia ankiety lub kwestionariusze. Ważne jest także to czy klienci przyjmowani są w pozycji stojącej czy siedzącej. Dlatego warto zawsze mieć dodatkowe krzesła i stolik, aby przeznaczyć je dla tych klientów, którzy pragną podpisać umowę, dokonać większego zakupu.

Wyposażenie stoiska targowego

Liczba, wysokość oraz kształt ściany stoiska uzależniona jest od jego przeznaczenia. Stworzyć można przestrzeń otwartą lub zamkniętą. Warto również wygospodarować przynajmniej minimalną ilość miejsca na zaplecze lub tak zwany magazynek. Powinna być to przestrzeń ukryta, a jednocześnie mieszczące wszystkie niezbędne rzeczy. Podczas tworzenia stoiska targowego należy zwrócić uwagę także na jego wygląd.to właśnie grafiki, napisy oraz szata graficzna najczęściej przyciągają klientów. Ważne jest zatem, aby logo marki zostały odpowiednio wyeksponowane. Warto postawić również na dodatkowe hasło reklamowe, które podpowie klientom czym zajmuje się firma, jakich produktów mogą tu szukać. Istotna będzie także kolorystyka stoiska, która powinna pasować do branży, przedsiębiorstwa lub kolorystyki samej marki.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz