Strona główna Biznes Po co tworzyć strategie cenowe?

Po co tworzyć strategie cenowe?

przez CoreBlog
ustalanie strategii cenowej

Polityka cenowa to element strategicznego planowania przedsiębiorstwa. Często jest niedoceniana, a może stanowić ogromne wsparcie, nie tylko w tworzeniu odpowiedniej propozycji dla klienta, ale także w kreowaniu możliwości i szans dla prowadzonej działalności. Szkoda stracić okazję do tego, by zarobić, jeśli Twój klient jest skłonny zapłacić za dany produkt więcej. Po co właściwie potrzebna Ci odpowiednia strategia cenowa?

Jej znaczenie wynika z tego, że wpływa na zyski, jakie osiąga Twoja działalność. Właściwa strategia cenowa komunikuje, z jakim produktem nabywca ma do czynienia. Optymalizacja cen niesie wiele korzyści – nie możesz swoich działań oprzeć tylko na tradycyjnym wycenianiu artykułów, narzucając stały procent marży. Jak ustalać właściwą cenę za produkty oferowane w Twojej firmie? Najlepiej zwrócić się o pomoc, do specjalistów, np.

https://brandly360.com/pl/strategia-cenowa/, wtedy będziesz miał pewność, że plan na ustalanie cen jest idealnie dopasowany do charakteru Twojego przedsiębiorstwa i warunków, w jakich ono działa.

Strategia cenowa – co to jest?

Strategia cenowa to nic innego, jak tworzenie wartości oferowanych produktów lub usług, które pozwolą firmie wypracować zysk. Istotne jest, by ceny uwzględniały zadowolenie klienta. Ich określony pułap nie powinien stanowić przeszkody dla nabywcy w zakupie oferowanych przez Twoją firmę produktów. Z reguły powstają one poprzez narzucenie regularnej marży lub równanie do konkurencji. Jednak strategia cenowa to wiele możliwych do zastosowania wariantów, które pozwolą Ci osiągnąć zyski. To duża rozbieżność, np. pomiędzy ustaleniem cen niskich lub prestiżowych, strategią zbierania śmietanki lub ujęcia cenowego. Odpowiedni model należy umiejętnie dopasować do warunków rynkowych.

Po co Ci zaplanowane ustalanie cen?

Taka polityka pozwala uniknąć podejmowania chaotycznych decyzji. Warto zaplanować szereg działań, nawet poprzez wprowadzenie do strategii tzw. miksu cenowego, umożliwiającego zwiększenie efektywności działań, co przekłada się z kolei na większe szanse osiągnięcia założonych celów. Do zalet stosowania polityki cen należy zaliczyć:

  • wpływ na marżę i zysk – wyznaczenie odpowiedniej ceny pozwala definiować i świadomie wykorzystywać jej wartość; daje jasny obraz, co w zakresie działań promocyjnych działa, a co nie; dobrze zbudowana strategia cenowa natychmiast zobrazuje pozytywny wpływ na wyniki firmy, a źle prowadzona szybko pokaże, że odsuwasz się od poziomu zysków, które ustaliłeś w planie sprzedażowym,
  • poszerzenie udziału w rynku – dzięki dostosowanej do warunków rynkowych strategii cenowej masz większe szanse na utrzymanie przy sobie klientów oraz na zdobycie nowych,
  • kształtujesz wizerunek firmy – strategia cenowa wpływamy na wizerunek firmy na rynku; wysokie ceny produktów, określane jako „luksusowe”, kreują elitarne przedsiębiorstwo, w którym za nieprzeciętną jakość trzeba zapłacić więcej; z kolei stawiając na niskie ceny, zwiększasz dostępność swojej marki dla dużej grupy odbiorców.

Umiejętne zastosowanie wybranej strategii cenowej zwiększa sprzedaż, zysk i optymalizuje stany magazynowe. Wpływa na zwiększenie udziału w rynku i pozwala na unikanie wojny cenowej. W obliczy kryzysu na rynku paliw, wysokiej inflacji i szybko zmieniających się cen to niezbędne narzędzie, które decyduje o Twoim rynkowym być, albo nie być.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz