Czasem warto jest zabezpieczyć nasz plik, nad którym pracowaliśmy długie, długie godziny, przesiadując przed komputerem do późnej nocy, czy nawet do poranka, aby inni nie mogli edytując go zniweczyć nasz wysiłek. Albo po prostu chronimy się w ten sposób przed skopiowaniem zawartości przez innego użytkownika, który albo pozna dane, których znać nie powinien, albo przypisze sobie Twoją pracę.
Ustwienie hasła do otwierania i edytowania plików w pakiecie Office jest bardzo ważne. I warto tu zwrócić uwagę, że osobno hasło możemy ustalić do samego otwierania pliku (komputer wyświetli jego zawartość, jednakże zablokuje możliwość edycji) i osobno do edytowania pliku.
Aby tego dokonać, wystarczy w otwartym oknie programu (w tym, w którym załadowany mamy plik, który chcemy zablokować) kliknąć Plik i następnie Zapisz jako…
W wyświetlonym oknie klikamy ikonkę Narzędzia i tam wybieramy pozycję Opcje zabezpieczeń… lub Opcje ogólne (zależnie od wersji pakietu Office). Tam już bez problemu znajdziesz pola, w których należy wpisać hasła do otwierania i edytowania plików.
Po kliknięciu przycisku Zaawansowane możemy również wybrać tryb szyfrowania naszego pliku.