W 36 kategoriach przyznano Złote i Kryształowe Statuetki Marki Godnej Zaufania. W badaniu wzięli udział respondenci z 12 krajów, w sumie ponad 18 tysięcy osób. W Polsce było to ponad 1000 osób – grupa reprezentatywna pod względem demograficznym. Wskazano ponad 79 tysięcy marek.
Wśród producentów komputerów osobistych pierwsze miejsce należy do firmy HP, którą wskazało 15 proc. respondentów. Kolejne przypadły Asusowi (13 proc. wskazań) oraz Samsungowi (12 proc. wskazań).
W gronie producentów telefonów komórkowych/smartfonów pierwsze miejsce przypadło Nokii, która zdobyła aż 45 proc. głosów i zdobyła Złote Godło European Trusted Brands po raz piąty z rzędu. Polacy cenią sobie także Samsunga (29 proc.) oraz Sony Ericssona (14 proc.). Samsunga klienci doceniają za stosunek wartości produktów do ich ceny, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta. Nokię doceniono za jakość, wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta.
Wśród operatorów największym zaufaniem Polaków cieszy się Plus, który zdobył 27 proc. głosów. Orange dostał niewiele mniej – 26 proc., a Play – 24. Można więc w tym wypadku powiedzieć, że ta trójka jest niemal jednakowo postrzegana przez klientów. Marka Plus została wyróżniona za jakość i wizerunek, natomiast marka Play uzyskała najwyższe noty za stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.
W kategorii Firma internetowa zwyciężyło Allegro, wskazane przez 20 proc. badanych. Zdecydował o tym silny wizerunek serwisu, jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność. 9 proc. ankietowanych wskazało także markę Orange, a 7 proc. – UPC.
A jak wygląda Wasz prywatny rankign marek godnych zaufania w tych czterech kategoriach? A może macie też marki, którym zaufalibyście najmniej?
(ź): Reader’s Digest