872
Najnowsze badanie Gemiusa sprawdza, jakie banki cieszą się największą popularnością wśród Polaków regularnie korzystających z internetu. Zobaczmy, który bank wygrał w tym zestawieniu.
Z badań zrealizowanych na grupie 4 tysięcy internautów wynika, że najczęściej wybieranym bankiem jest PKO BP. Z jego usług korzysta 23% internautów. W pierwszej dziesiątce znalazły się także: Pekao SA (13%), ING Bank Śląski (12%), mBank (10%), BZ WBK (9 %.), Banki Spółdzielcze (8%), Credit Agricole (7%), Alior Bank (7%), Getin Bank (6%) i Bank BPH (5%). Jak mówi dr Michał Kisiel z Katedry Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, wyłaniająca się z badania czołówka banków to lustrzane odbicie układu sił na rynku bankowości w Polsce. Dwa największe z nich, PKO BP i Pekao SA, obsługują w sumie 9,5 mln rachunków osób fizycznych – komentuje.
Z raportu Gemiusa wynika, że PKO BP zawdzięcza swoją wysoką pozycję przede wszystkim takim produktom finansowym, jak możliwość zaciągnięcia debetu (30%), konto osobiste (23% internautów posiada tę usługę), karta debetowa (20%). Natomiast Pekao SA prowadzi pod względem liczby klientów korzystających z funduszy inwestycyjnych (16%), konta osobistego (13 %), kredytu (11%). Bank PKO BP cieszy się największą popularnością internautów w wieku 35-44 lata (28%. ankietowanych) oraz powyżej 44 roku życia (31%), a także tych z małych miast – do 50 tys. mieszkańców (29%). Podobnie wygląda profil klientów Pekao SA. Z kolei ING Bank Śląski jest bardziej popularny wśród klientów z dużych i średnich miast, a jego domeną jest konto oszczędnościowe (19%) oraz indywidualne konto emerytalne (16%). mBank jest częściej wymieniany przez osoby o dochodach powyżej 3000 zł, a karta debetowa jest najpopularniejszym produktem wśród jego internetowych klientów (16%).
Dr Kisiel zauważa, że rynkowym gigantom po piętach depczą mniejsze instytucje, w tym mocno skoncentrowany na internecie mBank, którego klientela niegdyś składała się w dużej mierze z osób młodszych, otwartych na technologiczne nowinki. Wyniki badań Gemiusa potwierdzają, że dziś mBank ma pod swoimi skrzydłami atrakcyjny ekonomicznie segment dobrze zarabiających osób, aktywnie korzystających z produktów kartowych – mówi naukowiec.
Wyniki badań Gemiusa odzwierciedlają strategiczną specjalizację niektórych banków – podsumowuje dr Michał Kisiel. Mocno promujący konta i karty dla studentów BZ WBK utrzymuje silną pozycję wśród młodszej klienteli, a agresywnie podbijający rynek ROR, Alior Bank, odnotował spory przyrost odsetka użytkowników.
(ź): Gemius
0 Komentarzy
A gdzie Santander: https://www.santanderconsumer.pl/? Przecież to świetny bank!