Strona główna Ciekawostki Jaki bank jest najpopularniejszy wśród polskich internautów?

Jaki bank jest najpopularniejszy wśród polskich internautów?

przez CoreBlog
bank online pan

bank online pan

Najnowsze badanie Gemiusa sprawdza, jakie banki cieszą się największą popularnością wśród Polaków regularnie korzystających z internetu. Zobaczmy, który bank wygrał w tym zestawieniu.
Z badań zrealizowanych na grupie 4 tysięcy internautów wynika, że najczęściej wybieranym bankiem jest PKO BP. Z jego usług korzysta 23% internautów. W pierwszej dziesiątce znalazły się także: Pekao SA (13%), ING Bank Śląski (12%), mBank (10%), BZ WBK (9 %.), Banki Spółdzielcze (8%), Credit Agricole (7%), Alior Bank (7%), Getin Bank (6%) i Bank BPH (5%). Jak mówi dr Michał Kisiel z Katedry Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, wyłaniająca się z badania czołówka banków to lustrzane odbicie układu sił na rynku bankowości w Polsce. Dwa największe z nich, PKO BP i Pekao SA, obsługują w sumie 9,5 mln rachunków osób fizycznych – komentuje.
Z raportu Gemiusa wynika, że PKO BP zawdzięcza swoją wysoką pozycję przede wszystkim takim produktom finansowym, jak możliwość zaciągnięcia debetu (30%), konto osobiste (23% internautów posiada tę usługę), karta debetowa (20%). Natomiast Pekao SA prowadzi pod względem liczby klientów korzystających z funduszy inwestycyjnych (16%), konta osobistego (13 %), kredytu (11%). Bank PKO BP cieszy się największą popularnością internautów w wieku 35-44 lata (28%. ankietowanych) oraz powyżej 44 roku życia (31%), a także tych z małych miast – do 50 tys. mieszkańców (29%). Podobnie wygląda profil klientów Pekao SA. Z kolei ING Bank Śląski jest bardziej popularny wśród klientów z dużych i średnich miast, a jego domeną jest konto oszczędnościowe (19%) oraz indywidualne konto emerytalne (16%). mBank jest częściej wymieniany przez osoby o dochodach powyżej 3000 zł, a karta debetowa jest najpopularniejszym produktem wśród jego internetowych klientów (16%).
Dr Kisiel zauważa, że rynkowym gigantom po piętach depczą mniejsze instytucje, w tym mocno skoncentrowany na internecie mBank, którego klientela niegdyś składała się w dużej mierze z osób młodszych, otwartych na technologiczne nowinki. Wyniki badań Gemiusa potwierdzają, że dziś mBank ma pod swoimi skrzydłami atrakcyjny ekonomicznie segment dobrze zarabiających osób, aktywnie korzystających z produktów kartowych – mówi naukowiec.
Wyniki badań Gemiusa odzwierciedlają strategiczną specjalizację niektórych banków – podsumowuje dr Michał Kisiel. Mocno promujący konta i karty dla studentów BZ WBK utrzymuje silną pozycję wśród młodszej klienteli, a agresywnie podbijający rynek ROR, Alior Bank, odnotował spory przyrost odsetka użytkowników.
(ź): Gemius

Powiązane artykuły

0 Komentarzy

Janusz 20 marca, 2015

A gdzie Santander: https://www.santanderconsumer.pl/? Przecież to świetny bank!

Napisz komentarz