W 2012 roku korzystanie z internetu w telefonach komórkowych deklarowało 14,5 proc. Polaków, podczas gdy rok wcześniej było to 6 proc. Mężczyźni stanowią w tej grupie 19 proc., a kobiety – 11 proc. Jak widać na poniższym wykresie, z internetu w telefonie zdecydowanie częściej korzystają młodzi ludzie.
38 proc. użytkowników internetu mobilnego w ogóle z internetu korzysta od ponad 10 lat, a 32 proc. – od 8-10 lat. Jedynie 12 proc. mobilnych użytkowników korzysta z internetu w ogóle krócej niż 4 lata. 39 proc. użytkowników internetu w komórce korzysta z niego na komputerze minimum 28 godzin w tygodniu, 29 proc. – od 10 do 28 godzin. Krócej niż 5 godzin korzysta z sieci jedynie 10 proc. użytkowników.
63 proc. użytkowników internetu mobilnego korzysta z niego wówczas, gdy w pobliżu nie mają komputera. 27 proc. robi to jedynie wyjątkowo. 10 proc. korzysta z internetu w komórce nawet wówczas gdy mają dostęp do internetu na komputerze.
65 proc. użytkowników internetu w komórce przegląda strony internetowe, 48 proc. korzysta z map i lokalizatorów, 45 proc. korzysta z poczty, a 33 proc. – z serwisów społecznościowych.
Użytkownicy mobilnego internetu znacznie częściej szukają w sieci informacji o produktach, decydują się na e-zakupy i korzystają z bankowości elektronicznej. Za to rzadziej oglądają telewizję i słuchają radia.
Badanie przeprowadzono w czerwcu 2012 roku an grupie 2007 respondentów.
(ź) wirtualne medi
a