Mimo, że rynek wskazuje na spadek sprzedaży laptopów, to jednak te wyposażone w ekrany dotykowe stają się popularne.
Według danych Displaybank w pierwszym kwartale 2013 roku konsumenci kupili 4,57 mln notebooków wyposażonych w ekrany dotykowe, co daje im prawie 10% udziałów w rynku. IHS szacuje całkowitą sprzedaż laptopów w tym okresie na 46 mln sztuk.
Producenci tacy jak Acer, Asus czy Lenovo zakładają, że jeszcze przed końcem roku, co piąty nowy notebook będzie wyposażony w tego typu wyświetlacz. Gracze z mniej optymistycznym podejściem (Dell, HP) liczą na utrzymanie poziomu 10%. Scenariusz numer jeden jest całkiem możliwy biorąc pod uwagę, że w ciągu jednego kwartału sprzedaż modeli dotykowych wzrosła o prawie 52%.
Patrząc na biznes plany największych producentów notebooków na rok 2013, notebooki z ekranem dotykowym powinny utrzymać 10% w dystrybucji światowej . W szczególności marki w regionie chińskim takie jak Lenovo, Acer i Asus, ustanowiły wyższe cele do osiągnięcia – 20% rynku, dodaje Displaybank.
(ź) digitimes.com