Każdy webmaster, czy właściciel strony www powinien analizować ruch na tej stronie, aby mieć świadomość, jak wielu użytkowników ją odwiedza, a także aby poznać zachowania tych użytkowników. By dowiedzieć się, czy internauci po wejściu na naszą stronę dłużej na niej zostają, przeglądając kilka podstron, czy też raczej z niej czym prędzej uciekają? To pozwala również na sprawdzenie, które treści na naszej stronie są najchętniej przeglądane przez użytkowników, a do których w ogóle nie docierają. Do takich analiz bardzo przydatny jest Google Analytics. Tylko jak go zaimplementować w naszej stronie www?
Przede wszystkim musimy posiadać konto Google Analytics. Jeśli go nie mamy to zakładamy, jeśli jesteśmy użytkownikami Gmaila, to wystarczy po wejściu pod adres: http://www.google.pl/intl/pl/analytics/ kliknąć Zaloguj i podać swoje dane.
Gdy już załączy się nam konto Google Analytics – w górnej części ekranu klikamy Administrator.
Po przeładowaniu strony przewijamy ekran niżej, gdzie wyświetlą nam się trzy kolumny z różnymi opcjami. Z środkowej listy wybieramy rozwijaną listę i klikamy Utwórz nową usługę.
Następnym krokiem będzie wprowadzenie danych witryny, którą chcemy śledzić. Będą to takie dane jak:
– Nazwa witryny internetowej
– Adres URL witryny
– Kategoria branży
– Strefa czasowa raportowania
Po wybraniu odpowiednich ustawień dla każdej z pozycji, na końcu klikamy button Pobierz identyfikator śledzenia.
Zostanie nam wyświetlony kod skryptu, który należy przekopiować.
Skopiowany kod skryptu należy mieścić w kodzie strony pomiędzy znacznikami <body> </body>
Należy jednak pamiętać, że kod ten nie wystarczy wkleić tylko na głównej stronie naszej witryny, musimy go umieścić w kodzie każdej podstrony, którą chcemy śledzić!
Jeśli wszystko dobrze zrobimy – będziemy cały czas otrzymywać w Google Analytics raporty z odwiedzalności naszej strony przez internautów.