Ukryte funkcje w Windows pozwalają na usprawnienie codziennej pracy. Dodanie opcji “Kopiuj do / Przenieś do” w menu kontekstowym kryjącym się pod prawym przyciskiem myszy to jedno z najlepszych udogodnień, aby utrzymać porządek w Twoich plikach. Dodatkowo, opcja pozwala organizować nie tylko pliki, ale także foldery.
Oto krótki poradnik jak wprowadzić zmiany w rejestrze. Przed wykonaniem czynnościdla bezpieczeństwa warto zapisać kopię zapasową.
Otwórz rejestr (np. Start -> Szukaj -> “regedit” i enter) i przejdź w kluczach do:
HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers
Kiedy już będziesz na wyszukiwanym folderze, kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję: Nowy -> Klucz
teraz kliknij dwa razy na wartości “(Domyślna)” i wpisz w Dane Wartości:
{C2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}
i naciśnij OK
Jeśli, chcesz mieć opcję: “Przenieś do”, powtórz te same etapy tworzenia nowego klucza, z tym, że nazwij go “Przenieś do” a w polu Dane Wartości wpisz:
{C2FBB631-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}
Teraz jak klikniesz prawym przyciskiem na plik lub folder, powinieneś zobaczyć następujące opcje:
Teraz sprawdźmy co się stanie po wybraniu opcji: Kopiuj do folderu…
I to wszystko. Zobaczycie jak, takie udogodnienie staje się pomocne w codziennej pracy!
0 Komentarzy
Przydałoby się, gdyby w tej opcji można było wskazać konkretny folder, aby za każdym razem nie przebijać się przez ścieżkę do katalogu z którego najczęściej korzystam, bo teraz to trochę półśrodek. 🙁
Da się tak?