Strona główna Bezpieczeństwo Certyfikat SSL – co to takiego?

Certyfikat SSL – co to takiego?

przez CoreBlog

Jeśli regularnie surfujesz po internecie pewnie zetknąłeś się już z pojęciem takim jak certyfikat SSL. Nie zastanawiało cię nigdy, co to tak właściwie jest i do czego jest nam potrzebne? Jeśli tak, to odpowiadam na twoje pytania.

CO TO?
Certyfikat SSL (z ang. Secure Socket Layer) jest narzędziem ochronnym stron internetowych. Ma on za zadanie zabezpieczyć strumień transmisji danych, płynących pomiędzy serwerem www a komputerem użytkownika. Nie zagłębiając się w techniczne szczegóły można powiedzieć, iż ma on zagwarantować większe zaufanie do stron internetowych ocertyfikowanych SSL i zwiększyć nasze bezpieczeństwo korzystania z tych witryn.

PO CO?
Odpowiedź jest prosta – bezpieczeństwo użytkowników internetu. Zresztą w pewnym stopniu zmusza do tego polskie prawo, które nakazuje ochronę danych osobowych, a te przecież mogą być podawane przez użytkownika w różnej maści formularzach www. Trzeba to jakoś zabezpieczyć, by dać gwarancję internautom, że nikt nie przejmie tych danych i nie wykorzysta ich w niecny sposób (a chętnych do tego jest w sieci na prawdę wielu).

ssl l
jeff_golden / Stock Photos

KOMU TO?
Kto powinien stosować certyfikat SSL? Generalnie rzecz biorąc każdy, kto na swej witrynie pobiera od użytkownika dane osobowe (imię, nazwisko, adres email, telefon, adres IP itd.). Acz w celach porządkowych warto wymienić:

– sklepy internetowe, serwisy aukcyjne, platformy sprzedażowe;
– instytucje finansowe (banki i ubezpieczeniowe);
– administracja państwowa (centralna i samorządowa);
– serwisy społecznościowe (w tym fora i czaty);
– blogi i portale przetwarzające dane użytkowników;
– serwisy przetwarzające informacje na temat zdrowia pacjentów;
– i wiele innych portali, pobierających dane użytkowników za pomocą formularzy www.

CO Z TEGO?
Jakie są korzyści z wykorzystania certyfikatu SSL? Wiadomo już… że bezpieczeństwo. Ale za tym idzie też wzrost zaufania do witryny. Użytkownicy internetu chętniej korzystają ze stron, których są pewni, którym mogą podać swoje dane bez obaw, że zdobędą je niepożądane osoby, w tym oszuści internetowi. To też wiąże się w pewnej mierze z prestiżem – wszak dobre firmy dbają o dane swoich klientów, a dzięki temu klienci dbają o to, by w danej firmie wciąż zaopatrywać się w różnej maści dobra i usługi. Jest to więc obustronna korzyść, o której warto pomyśleć. Pozyskanie certyfikatu SSL może być korzystnym krokiem biznesowym w elektronicznym rozwoju firmy. Każdej firmy.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz