Czasem się zdarza, że otrzymujemy plik arkusza kalkulacyjnego z rozbitymi danymi na kilka komórek, a w efekcie naszej pracy musimy dać plik z danym zlepionymi w jednej komórce. Na przykład imię „Jan” w jednej komórce i nazwisko „Kowalski” w drugiej komórce musimy połączyć, aby po prostu jedna komórka miała wartość „Jan Kowalski”. Jak to zrobić?
Jest to bardzo proste. Nie potrzebujemy do tego żadnej konkretnej funkcji, ani złożonych działań. Wystarczy nam tylko symbol &. A co konkretnie mamy zrobić?
W pustej komórce obok komórek z danymi wprowadzamy formułę, która będzie wyglądać tak:
ADRES.KOMÓRKI1&” ”&ADRES.KOMÓRKI2
gdzie:
ADRES.KOMÓRKI1 to adres komórki z pierwszą daną, która ma być łączona (np. A1).
ADRES.KOMÓRKI2 to adres komórki z drugą daną, która ma być łączona (np. B1).
& to znacznik łączenia.
” ” – w ten sposób pomiędzy dane z obydwu komórek wstawiamy spację, gdyż bez tego wpisu nasze połączone dane wyglądałyby przykładowo tak: „JanKowalski”.
Teraz wystarczy przeciągnąć komórkę z tak stworzoną formułą w dół, aby arkusz kalkulacyjny automatycznie połączył dane z pozostałych wierszy.