Nie ma chyba takiego użytkownika Windowsa na świecie, któremu ów system by się chociaż raz nie zawiesił, czy „wywalił” jakiś błąd. W takich wypadkach system próbuje wysłać raport nazwą i wersją programu, który spowodował awarię, a także z datą i godziną jego wystąpienia. Ma to przynieść użytkownikowi rozwiązania problemu, może jednak on też uznać, iż jest to ingerowanie w jego prywatność i żadnych raportów do Microsoft wysyłać nie chce…
W związku z tym raportowanie błędów można wyłączyć.
W przypadku Windowsa 7 musisz wejść pod Panel sterowania, a stamtąd wybrać Centrum akcji, następnie Zmień ustawienia centrum akcji i wreszcie Ustawienia raportowania problemów. Tam należy zaznaczyć opcję Nigdy nie szukaj problemów i zatwierdzić.
W systemie Windows Vista należy kliknąć znaczek Windowsa (przycisk START) i w polu wyszukiwania wpisać wyrażenie „raporty”. Po chwili wyświetlony zostanie wpis o nazwie Raporty i rozwiązania problemów – należy nań kliknąć. Następnie wchodzimy pod Zmień ustawienia w lewym panelu okna, później Ustawienia zaawansowane i tam wreszcie zaznaczamy pozycję Wyłączone w rubryce Ustawienie funkcji raportowania problemów dla moich programów.
Jeśli jeszcze korzystasz z Windowsa XP to przytrzymaj naciśnięty klawisz WINDOWS i naciśnij przycisk PAUSE (lub ręcznie, poprzez Panel sterowania wejdź pod Właściwości systemu). W wyświetlonym oknie przejdź do karty Zaawansowane, tam kliknij w przycisk Raportowanie błędów (w dolnej części okna) i zaznacz opcję Wyłącz raportowanie błędów.
Od tej chwili system powinien szanować Twoją prywatność i nie będzie próbował wysyłać żadnych raportów dotyczących awaryjności programów i systemu w Twoim komputerze.