Lubisz porządek na pulpicie? Czy może raczej – lubisz, kiedy pulpit jest jedynie ozdobą tworzoną przez tapetę, bez zbędnych ikon folderów i plików? Możesz w Windowsie zablokować zapis plików na pulpicie, tak aby inni użytkownicy twojego komputera nie byli w stanie przypadkiem zaśmiecić ci twojej ulubionej grafiki.
W tym celu w Windowsie klikamy przycisk START, a następnie Uruchom. W wyświetlonym oknie wpisujemy frazę „regedit” i klikamy button OK.
Po tej czynności system uruchomi edytor rejestru (w którym początkującym użytkownikom radzimy nie „szperać”). Tutaj musimy podążyć ścieżką do klucza – HKEY_CURRENT_USERS/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer.
W tym miejscu edytujemy lub tworzymy (jeśli jeszcze nie istnieje) wpis typu DWORD o nazwie NoSaveSettings, któremu nadajemy wartość 1 (w rejestrze będzie wyświetlana jako ciąg 0x00000001 (1).
Od teraz jest włączona blokada zapisu plików na pulpicie komputera.
2 komentarze
LOL, po co rejestr? Wystarczy ustawić zabezpieczenia na katalog pulpit dla zalogowanego użytkownika i nic się nie zapisze.
Dla Windows Vista / 7 robimy tak (u mnie użytkownik Administrator):
Katalog C:\Users\Administrator >> PPM na katalog pulpit >> Właściwości >> Zakładka Zabezpieczenia >> Klikamy edytuj, wybieramy użytkownika i ustawiamy zapis na odmów.
Teraz żaden plik się nie zapisze i nie utworzymy katalogu.
Sposób wyśmienicie działa na każdy inny katalog.
Tak , jeśli osoba urzywająca komputera nie jest informatykiem. Inaczej wejdzie w ustawienia i to włączy ponownie.