Czasem rysując jakiś schemat, czy tworząc bardziej zaawansowany projekt potrzebujemy, aby nasze linie przybrały nieco inny kształt, niż ma to miejsce przy standardowych ustawieniach. A choćby po to, by stworzyć sobie linie pomocnicze, czy zaznaczyć jakąś istotną rzecz, bądź wyróżnić szczególnie ważny element. Albo, najzwyczajniej w świecie, w celach… estetycznych.
GRUBOŚĆ LINII
Pierwszą, najbardziej nas interesującą opcją, będzie możliwość zmiany grubości linii rysowanych kresek, czy kształtów w AutoSketch. Dokonujemy tego na pasku narzędzi, przy pomocy piątej od lewej ikonki (przedstawiającej fragment linii). Po kliknięciu w tę ikonę LPM rozwinięta zostaje lista, na której otrzymujemy możliwość wyboru interesującej nas grubości linii. Domyślnie ma ona zwykle wartość Hairline, czyli grubość ludzkiego włosa, lecz możemy to znacznie zwielokrotnić, np. do grubości 9 pikseli, czy też np. dokładnie 1,58 mm.
RODZAJ LINII
Drugą istotną opcją linii jest wybór jej rodzaju, czyli jej kształtu. Dokonujemy tego przy pomocy czwartej od lewej ikony na pasku narzędzi, przedstawiającej kilka następujących po sobie linii o rozmaitych stylach. Po kliknięciu w tę opcję LPM rozwinięta zostanie lista dostępnych stylów linii, czyli linii ciągłych i przerywanych o różnych odstępach między poszczególnymi fragmentami, linii przerywano-kropkowanych itd. Wybór jest spory, więc zawsze można znaleźć coś dla siebie.
KOLOR LINII
Inną przydatną w projektowaniu opcją AutoSketcha jest możliwość zmiany koloru linii, zarówno prostych, łamanych, jak i konkretnych kształtów. Zmiany koloru edytowanej linii dokonujemy przy pomocy trzeciej z rzędu (od lewej) ikony na pasku narzędzi, przedstawiającej pędzelek uniesiony tuż nad linią. Po kliknięciu LPM na tę opcję rozwinięta zostanie lista dostępnych podstawowych barw, choć po kliknięciu ostatniej z możliwości na liście, tj. Other, udostępniona zostanie możliwość wybrania koloru ze znacznie szerszej palety barw.
Pozostałe opcje widoczne na pasku narzędzi odnoszą się do nieco innych możliwości AutoSketch, które dotyczą m.in. wypełniania kształtów, czy pracy z warstwami programu. Ale o tym szerzej przy innej okazji.