Strona główna Internet Anchor text i jego znaczenie w SEO

Anchor text i jego znaczenie w SEO

przez CoreBlog
ikona seo pozycjonowanie

SEO Perfect CompanyOsoby, które zaczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem stron www w internecie powinny dowiedzieć się nieco więcej na temat tzw. anchor text. Muszą wiedzieć co to jest, jakie ma znaczenie w budowaniu pozycji stron www, a wreszcie jak tworzyć anchor text`y, aby jak najlepiej wpływały na pozycję danej witryny w wynikach wyszukiwania.

Na początek może powiedzmy sobie, czym właściwie jest ów tajemniczy anchor text.

Anchor text to wyrażenie, słowo, zbiór słów – kliknięcie których lub kliknięcie którego prowadzi do innej strony lub podstrony. Anchor text to po prostu tekst, pod którym kryje się tzw. link, czyli hiperłącze.

Przykładowo to jest anchor text – Blog o nowych technologiach – który prowadzi do głównej strony CoreBlog.pl

W HTML-u zaprogramowany link wygląda tak:

<a href=”http://coreblog.pl”>Blog o nowych technologiach</a>

Jakie znaczenie w pozycjonowaniu mają anchor teksty? Duże, a może i nawet bardzo duże. To one budują pozycję strony linkowanej. W jaki sposób? Mianowicie im więcej linków z anchor textem „Blog o nowych technologiach” będzie prowadziło do strony CoreBlog.pl tym większą wartość będzie miała dana strona przy wyszukiwaniu frazy brzmiącej jak wspomniany właśnie anchor text. Tak więc jeśli chcemy, aby nasza strona była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu w wyszukiwarkę wyrażenia „komputery” tym częściej musimy ową stronę linkować z takim anchor textem.

Przy tworzeniu anchor textów ważne jest również to, aby zawarte w nich wyrażenia były bliskie tematyki strony, do której prowadzą hiperłącza. To znaczy, że jeśli piszemy bloga o najnowszych technologia to w tych klimatach powinien być anchor text, czyli np. komputery, IT, najnowsze technologie, a nie np. karmienie kotów, izotoniki sportowe, czy historia Polski. Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać to odmiana anchor textów. Nie powinniśmy się skupiać tylko i wyłącznie na mianowniku: „nowe technologie”, ale i na „nowych technologii”, „nowych technologiach”, „nowymi technologiami” itd.

Tak jak każdą inną część pozycjonowania, tak i tworzenie anchor textów powinna charakteryzować… naturalność. Wszystko powinno brzmieć i wyglądać, jak gdyby ktoś w niewymuszony sposób linkował do miejsca, które mu się spodobało i które poleca, a nie jakby to było wymuszone i sztuczne działanie marketingowców.

Powiązane artykuły

Napisz komentarz