MVP (Minimum Viable Product) to jeden z najważniejszych etapów, który umożliwia wdrażanie innowacyjnych produktów na rynek. W tym artykule przyjrzymy się, jak MVP wpływa na sukces Twojego produktu oraz podamy 3 przykłady najbardziej udanych realizacji!
Co to jest MVP?
MVP to podstawowa wersja produktu, która zawiera tylko niezbędne funkcjonalności, umożliwiające przetestowanie koncepcji na rynku. Minimalizacja kosztów i skupienie na podstawowych funkcjonalnościach pozwalają na wdrożenie produktu na rynek w krótszym czasie
Etapy tworzenia MVP
-
Rozpoznanie problemu
Pierwszym etapem tworzenia MVP jest zidentyfikowanie problemu, który produkt ma rozwiązać. Należy mieć jasno określony cel oraz bardzo starannie zdefiniowaną grupę docelową.
-
Wybór funkcjonalności
Kolejnym etapem jest wybór najważniejszych funkcjonalności, które rozwiązują problem i odpowiadają na potrzeby użytkowników. Skupienie wyłącznie na podstawowych funkcjonalnościach minimalizuje koszty produkcji aplikacji.
-
Minimalizacja kosztów
MVP powinno być wykonane minimalnym nakładem finansowymi. Można skorzystać z gotowych rozwiązań, które oferują dostępne w internecie narzędzia, lecz zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie zlecenie wykonania MVP profesjonalistom.
W tworzeniu MVP najważniejsze jest, aby nie ponosić niepotrzebnych kosztów na funkcjonalności, które na tym etapie nie są potrzebne. Dlatego warto poprosić o profesjonalne doradztwo specjalistów z firm technologicznych, takich jak Solwit.
-
Testowanie i zbieranie opinii użytkowników
Ostatnim etapem tworzenia MVP jest testowanie produktu i zbieranie opinii użytkowników. Testowanie pozwala na weryfikację koncepcji i dostosowanie produktu do potrzeb użytkowników.
3 zalety MVP, które pozwolą Twojej aplikacji osiągnąć sukces!
-
Szybszy czas wprowadzenia na rynek
MVP pozwala na szybsze wprowadzenie produktu na rynek. Minimalizacja kosztów i skupienie się na podstawowych funkcjonalnościach umożliwiają szybsze wdrożenie produktu.
-
Minimalizacja kosztów
MVP pozwala na minimalizację kosztów produkcji. Skupienie na podstawowych funkcjonalnościach i wykorzystanie gotowych rozwiązań pozwala na znaczne ograniczenie kosztów produkcji.
-
Poprawa użyteczności i dostosowanie do potrzeb użytkowników
Testowanie MVP i zbieranie opinii użytkowników pozwala na dostosowanie produktu do ich potrzeb. Słuchanie opinii użytkowników i wprowadzanie zmian pozwala m.in. na poprawę użyteczności.
Decydując się na stworzenie MVP, powinieneś unikać kilku podstawowych błędów, o których dowiesz się z artykułu : “MVP aplikacji – 5 błędów, których lepiej unikać”
Przykłady MVP, z których rozwinął się globalny sukces
Dropbox
Dropbox to idealny przykład, jak MVP może być pierwszym krokiem do osiągnięcia ogromnego sukcesu. W pierwszej wersji produktu Dropbox oferował tylko podstawową funkcjonalność, jaką było przechowywanie plików w chmurze. Dzięki MVP Dropboxa można było przetestować koncepcję na rynku i zdobyć informacje zwrotne od użytkowników, a następnie rozwinąć produkt według konkretnych potrzeb.
Airbnb
Pierwsza wersja produktu Airbnb skupiała się na podstawowej funkcjonalności, jaką było umożliwienie wynajmu prywatnych mieszkań. Dzięki MVP Airbnb mogło przetestować koncepcję na rynku i zdobyć informacje zwrotne od użytkowników.
Uber
Uber to również przykład udanego MVP. Pierwsza wersja produktu skupiała się na podstawowej funkcjonalności, jaką było umożliwienie zamówienia taksówki przez aplikację.
Dzięki przetestowaniu koncepcji i podstawowych funkcjonalności na rynku oraz zdobyciu informacji zwrotnych od użytkowników firmy te odniosły niewyobrażalny sukces rynkowy, przy zachowaniu niskich kosztów stworzenia podstawowych wersji aplikacji.
Osiągnij sukces dzięki MVP stworzonemu we współpracy z doświadczonym partnerem technologicznym – firmą Solwit!
Szukasz doświadczonego partnera technologicznego? Masz koncepcję na aplikację mobile, web lub własny, oryginalny system? Zapoznaj się z projektami, które wraz z klientami zaprojektowaliśmy, którzy potrzebowali dedykowanego oprogramowania.
Jeśli masz kompletny plan działania oraz zarys aplikacji, zespół Solwitu przygotuje dla Ciebie propozycję współpracy. Nawet w 24 godziny od przesłania specyfikacji. Jeśli nie – nic nie szkodzi. Skontaktuj się z nami i umów na bezpłatną konsultację, aby razem opracować dalsze działania.